Florence va trece în siguranță pe lângă Pământ

3122 Florence

În data de 1 septembrie 2017, un asteroid care poartă numele celebrului oraș italian va trece la 7 milioane de kilometri de Pământ (de aproximativ 18 ori distanța Pământ-Lună). Desigur, au existat cazuri în care asteroizi au trecut la o distanță mai mică de planeta noastră, însă 3122 Florence, descoperit în 1981, este cel mai mare asteroid care trece atât de aproape de noi, de când NASA monitorizează astfel de evenimente, având un diametru estimat de 4.4 kilometri.

Acest eveniment oferă ocazia observatoarelor terestre să studieze mai bine acest asteroid, folosind în principal sisteme radar performante (cel mai eficient mod pentru astfel de studii) și probabil acest lucru va duce la o mai bună precizie în calcularea traiectoriei și a viitoarelor treceri pe lângă Pământ, deși întâlnirea din 1 septembrie este cea mai apropiată din 1850 și asteroidul nu va mai reveni atât de aproape de Pământ până în jurul anului 2500.

3122 Florence (numele oficial al asteroidului) a fost descoperit de Schelte „Bobby” Bus la observatorul Siding Spring din Australia în martie 1981 și botezat de fapt după Florence Nightingale. Astronomii amatori pot urmări asteroidul folosind un telescop, acesta urmând să aibă magnitudinea (aparentă) 9. Centrul CNEOS al JPL/NASA are mai multe detalii despre acest asteroid.

Astăzi, 90% din asteroizii din jurul Pământului cu un diametru mai mare de un kilometru au fost deja descoperiți iar acum misiunea CNEOS este de a găsi (măcar) 90% din obiectele cosmice din vecinătatea noastră cu diametrul mai mare de 140 de metri. În prezent sun catalogați peste 16000 de asteroizi aflați în vecinătatea noastră, conform CNEOS. Pentru o perspectivă mai clară asupra lucrurilor, obiectul care a cauzat explozia de deasupra orașului Chelyabinsk din februarie 2013 a avut un diametru mai mic de 20 de metri și nu a fost unul dintre cele catalogate.